Proses Membeli Kereta Baru Untuk Elak Anda Ditipu


Proses Beli Kereta

Perhatian: Ramai rakyat Malaysia yang masih tidak tahu proses-proses beli kereta tapi nak berkereta baru. Adakah anda salah seorang?


Salam dan Selamat Sejahtera!



fb
Proses Beli Kereta
Kali ini saya kongsikan macam mana nak start proses beli kereta. PROSES BELI KERETA merupakan sebuah proses yang mudah sebenarnya jika anda bersedia.


1. KENAL STATUS ANDA

Perkara pertama yang anda perlu lihat CCRIS anda. Apa tu CCRIS? Klik sini. Payment untuk previous loan cantik tak? Kalau anda FIRST TIME loan, CCRIS anda tak ada sebarang transaction. Check ada tak SPECIAL ATTENTION ACCOUNT. If ada sila settle dulu. Selalunya bank akan reject. CCRIS boleh check di Bank Negara (BNM)

Check COMMITMENT anda. Berapa loan ada dalam CCRIS. Tambah monthly income untuk setiap loan. Berapa commitment monthly? 

Check debt ratio. COMMITMENT dibahagikan dengan GAJI KASAR anda dan darab 100%..Kalau 70% ke atas certain bank sahaja akan accept tu pon depends on situation.

Ingat balik kalau-kalau pernah ada hutang tak bayar. Contohnya TELEKOM, internet, bil telefon, motor dan lain-lain. If ada, settlekan dulu. Baru senang nak masuk loan. Certain bank sahaja accept CTOS itupon bergantung kepada keputusan bank.

Kerja apa? 

Dah berapa lama kerja? Untuk yang baru kerja dan ada diploma or degree boleh apply SKIM GRADUAN.

Adakah anda rasa anda mampu if tambah commitment baru? Kira semula debt ratio lepas tambah commitment baru. 

2.SALES ADVISOR 

Anda boleh hubungi SAYA, Azeri Azaman untuk perbincangan.

Semasa perbincangan, keputusan kedua-dua belah pihak mestilah sama supaya tidak membawa masalah atau ketidakpuashatian di kemudian hari. 

Tanya tanya dan tanya lagi sehingga puas hati.
3. PENYERAHAN DOKUMEN KEPADA SA / BANK

Buat checklist untuk document yang diperlukan.

Boleh serah kepada SA atau Bank. Terpulang kepada anda. Tetapi Copy IC dan Lesen mesti diserahkan kepada SA untuk SA buat satu Vehicle Sales Order (VSO) 

4. BANK

Bank akan interview anda. 

Approve, reduce or reject.

Bank tak boleh bagi keputusan serta merta semasa interview. 

Ambil masa 2 3 hari bergantung kepada service bank tersebut.

Anda juga boleh menyerahkan supporting document untuk bank membuat penilaian semula status loan anda sekiranya loan anda reject atau bank sendiri yang minta.
5. SIGN AGREEMENT

Set time and date untuk memudahkan officer bank datang ke tempat anda atau anda boleh datang ke dealer. Refer SA.

Check loan amount, interest rate dan berapa tahun pinjaman.

Setuju boleh sign. Agreement semua bank standard saja. Jangan risau. Kalau tak bayar kena tarik macam biasa.

6. SETTLE PAYMENT

Confirmkan dengan dealer berapa jumlah yang perlu dibayar including downpayment, booking dan lain-lain. Confirmkan betul-betul!

7. ORDER KERETA
Fasa ini anda perlu menunggu. Jika kereta anda HOT SELLING CAR, maka anda bersabarlah sebab customer lain pon masuk dalam waiting list.

Dealer akan settle registration kereta.
8. DELIVER

SA akan sediakan kereta anda mengikut kehendak anda dan persetujuan semasa perbincangan awal.

Anda sudah boleh ambil kereta.
SAFE DRIVE YA!
Saya sudah ringkaskan proses beli kereta ini untuk memudahkan pemahaman anda. Kalau nak terang detail lagi boleh PM saya. Belilah kereta anda mengikut keperluan. Jangan mengikut nafsu.

**SA stand for Sales Advisor


APAKAH LANGKAH YANG ANDA BOLEH AMBIL SEKARANG UNTUK MEMBELI KERETA PERODUA BARU?

1. Untuk memudahkan anda, saya telah menyediakan saringan-saringan quiz untuk anda mengenal pasti status case anda. Dengan mengetahui kedudukan anda sekarang, anda dapat membetulkan dan memudahkan loan anda untuk di approve oleh pihak bank.Anda hanya perlu klik di tajuk di bawah. Check it out!

Untuk semak kelayakan loan kereta boleh check disini https://ispeedautomotive.com/kuiz-semak-kelayakan-loan-kereta/


p/s: Semak secara turutan untuk mendapatkan keputusan yang tepat!

Boleh contact assistant saya untuk menyemak kelayakan loan kereta anda. Klik link ini  https://ispeedteam.wasap.my

Untuk maklumat lanjut boleh ke website baru saya https://www.ispeedautomotive.com


Comments

  1. kalau kete ready stock bpe lama nk tunggu?

    ReplyDelete
  2. Tumpang tanya bang.. kalau suda sign agreement loan.. boleh cancel?

    ReplyDelete
  3. Tumpang tanya bang.. kalau suda sign agreement loan.. boleh cancel?

    ReplyDelete
  4. Boleh cancel..tapi certain bank ada penalty..

    ReplyDelete
  5. Proton exora metallic (merah) lama betol tgu stok Ada..hurmm...sebulan..

    ReplyDelete
  6. Proton exora metallic (merah) lama betol tgu stok Ada..hurmm...sebulan..

    ReplyDelete
  7. nak tanya jgk.. kalau loan dah lulus.. boleh cancel ke? tp lum sign ape2..rasa mcm tak ckup nak bayar bulanan.. tq

    tini

    ReplyDelete
    Replies
    1. bank dh cal intrview.. 😅

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Salam puan.macam mana cerita saya pun masalah yg sama..

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. kalo dkt ccris saya sudah 3bulan 0 bole lulus ke loan saya

    ReplyDelete
  10. Salam tuan
    Kalau penjual kereta terpakai charge RM3300 utk proses transaksi jualbeli kereta tu, munasabah ker. Bila saya tanya dia kata lumsum (utk agreement, jpj, puspakom dll)..

    Mohon bantuan nasihat tuan. lusa nak jumpa penjual tu... Loan dah lulus ni...

    ReplyDelete
  11. Salam nk tnya..klu mcm skim graduan tu...dia nk surt pekerjaan y tetap ke?

    ReplyDelete
  12. Aku Widya Okta, saya ingin bersaksi pekerjaan yang baik dari Allah dalam hidup saya kepada orang-orang saya yang mencari untuk pinjaman di Asia dan bagian lain dari kata, karena ekonomi yang buruk di beberapa negara. Apakah mereka orang yang mencari pinjaman di antara kamu? Maka Anda harus sangat berhati-hati karena banyak perusahaan pinjaman penipuan di sini di internet, tetapi mereka masih asli sekali di perusahaan pinjaman palsu. Saya telah menjadi korban dari suatu 6-kredit pemberi pinjaman penipuan, saya kehilangan begitu banyak uang karena saya mencari pinjaman dari perusahaan mereka. Aku hampir mati dalam proses karena saya ditangkap oleh orang-orang dari utang saya sendiri, sebelum aku rilis dari penjara dan teman yang saya saya menjelaskan situasi saya kemudian memperkenalkan saya ke perusahaan pinjaman dapat diandalkan yang SANDRAOVIALOANFIRM. Saya mendapat pinjaman saya Rp900,000,000 dari SANDRAOVIALOANFIRM sangat mudah dalam 24 jam yang saya diterapkan, Jadi saya memutuskan untuk berbagi pekerjaan yang baik dari Allah melalui SANDRAOVIALOANFIRM dalam kehidupan keluarga saya. Saya meminta nasihat Anda jika Anda membutuhkan pinjaman Anda lebih baik kontak SANDRAOVIALOANFIRM. menghubungi mereka melalui email:. (Sandraovialoanfirm@gmail.com)
    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (widyaokta750@gmail.com) jika Anda merasa sulit atau ingin prosedur untuk memperoleh pinjaman.

    ReplyDelete
  13. Halo,
    Ini adalah untuk memaklumkan kepada orang ramai bahawa Puan Precious Ovia, pemberi pinjaman pinjaman swasta telah membuka peluang kewangan untuk semua orang yang memerlukan apa-apa bantuan kewangan. Kami memberi pinjaman pada kadar faedah 2% kepada individu, firma dan syarikat di bawah terma dan syarat yang jelas dan difahami. Hubungi kami hari ini melalui e-mel di: (preciousovia39@gmail.com)

    ReplyDelete
  14. Hello,lpas sign aggrement kira approved ka?

    ReplyDelete
  15. Halo,
    Adakah anda sedang mencari syarikat peminjam swasta yang berwibawa dan terakreditasi yang meminjamkan peluang sepanjang hayat? Kami menyediakan semua jenis pinjaman dengan cara yang sangat cepat dan mudah, pinjaman peribadi, pinjaman kereta, pinjaman rumah, pinjaman pelajar, pinjaman perniagaan, pinjaman pelaburan, penyatuan hutang, dan banyak lagi. Adakah anda telah ditolak oleh bank dan institusi kewangan lain? Adakah anda memerlukan penyatuan atau pinjaman gadai janji? Lihatlah lebih jauh seperti yang kita ada di sini untuk membuat semua masalah kewangan anda menjadi sesuatu yang lalu. Kami menawarkan pinjaman dari 5000 dolar kepada 50,000,000 dolar pada kadar faedah pinjaman yang sangat tinggi sebanyak 2%. Hubungi kami hari ini melalui e-mel kami sekarang dan kami akan dengan senang hati membuat masalah kewangan anda dan perkara-perkara yang lalu, Tiada pemeriksaan kredit diperlukan, 100% dijamin.
    E-mel kepada kami: (albakerloanfirm@gmail.com).

    ReplyDelete
  16. Saya beli kereta honda city loan lulus 50k..kalau nak tukar model ke honda civic boleh ke..atau apply loan baru

    ReplyDelete
  17. "TAKE TIME UNTUK BACA MY TESTIMONI Terima kasih kepada Kapten Crystal Holmes Sheriff Jefferson Jabatan County, yang datang kepada saya dan keluarga saya untuk menyelamatkan kita dari bencana yang besar salahnya Nama saya David Jess'm dari New Orleans Saya mangsa .. taufan Irma, saya kehilangan rumah dan harta saya. saya telah musnah kerana di mana saya akan bermula dari Kerajaan telah memainkan peranan mereka untuk memberi bantuan, tetapi saya perlu memulakan hidup baru dengan keluarga saya. saya berpindah ke California untuk memulakan hidup baru tetapi saya tidak seimbang dari segi kewangan. dan memerlukan lebih banyak dana untuk menubuhkan sebuah perniagaan dan satu hari, manakala bertafakur pada komputer saya, saya melihat testimoni Puan Mary Maxwell New Zealand tentang bagaimana dia mendapat dia syarikat pinjaman JOSE LUIS pinjaman. jadi saya mengambil keputusan untuk memohon pinjaman untuk memulakan perniagaan di sini melalui e-mel beliau juga diminta dan diberikan saya pinjaman selepas beberapa Termi kita dan syarat. bersyukur kepada Tuhan kerana pinjaman syarikat jose luis kerana memberi peluang kepada saya untuk mencapai matlamat saya dan datang bersama-sama untuk saya dan keluarga saya. Hari ini saya gembira untuk memberitahu anda bahawa saya mempunyai pinjaman saya dalam masa kurang daripada 24 jam hanya 2% tidak bercagar. Saya ingin memaklumkan kepada semua orang yang memerlukan pinjaman untuk mendapatkan pinjaman JOSE LUIS syarikat pinjaman anda dan boleh menghubungi mereka melalui alamat e-mel ini :( joseluisloans@gmail.com) atau WhatsApp nombor 2348028425633 ucapan terima semua dan Tuhan memberkati kamu kerana membaca kesaksian saya "

    ReplyDelete
  18. Berapa lama proses booking kereta axia manual (e)

    ReplyDelete
  19. Adakah anda memerlukan pinjaman perniagaan, pinjaman peribadi, auto pinjaman, pinjaman pertanian, membeli dan menjual pinjaman, pinjaman pelaburan atau pembiayaan projek? Kami sedang menubuhkan sebuah institusi pemberi pinjaman negara untuk memberi sokongan kepada syarikat awam dan syarikat swasta dan juga kepada individu. Ini adalah untuk menyokong status kewangan di seluruh dunia. Memohon pinjaman hari ini. Kami memberi jaminan kepada anda tawaran terbaik. Kebahagiaan anda adalah kami keutamaan kami. Kami menawarkan pinjaman kepada pelbagai bahagian dunia. Asia, Australia / Oceania, Eropah, Amerika Utara, Amerika Selatan dan Afrika, Antartika. Hubungi kami untuk maklumat lanjut.Email
    Theresaloancompany@gmail.com

    ReplyDelete
  20. saudara-saudara

    Saya di sini untuk bersaksi tentang kebaikan Allah dalam hidup saya dan bagaimana saya diselamatkan dari tekanan finansial karena bisnis saya sedang menurun dan keluarga saya dalam keadaan asulit sehingga kami bahkan tidak dapat membayar uang sekolah untuk anak-anak, karena kepahitan mengambil alih hatiku
    Suami saya juga menggagalkan karena kami menjalankan bisnis keluarga di (Surabaya, Jawa Timur) dimana kami jadi bingung suami saya mencoba untuk mendapatkana pinjaman dari bank dia menolak pinjaman jadi dia online mencari pinjaman karena dia ditipu oleh sone imposters online yang menjanjikan kepadanya pinjaman dan mengatakan harus membayar biaya untuk mendapatkan pinjaman sehingga husbank saya meminjam uang dari teman-temannya untuk membayar biaya maka mereka meminta biaya lagi dengan beberapa alasan dia harus pergi dan meminjam dari saudaranya di (Bekasi) untuk memastikan dia mendapatkan pinjaman setidaknya untuk membi/aayai kebutuhan keluarga dan setelah dia membuat biaya, dia diminta untuk membayar lagi dengan alasan tertentu, hal ini membuat keluarga kelaparan meningkat sehingga kami harus mengumpulkan makanan dari tetangga dekat kami. dan selama berbulan-bulan kami menderita dan bisnis ditutup untuk sementara waktu
    Jadi satu sore yang setia sekitar pukul 14:00 tetangga dekat ini menelepon saya dan mengatakan bahwa dia akan mendapatkan pinjaman dari perusahaan pinjaman secara online sehingga jika dia mendapatkan pinjaman, dia akan mengenalkan saya ke perusahaan tersebut sehingga kami pergi ke ATM bersama-sama dan Memeriksa pinjaman itu tidak ada sehingga kami menunggu sekitar 30 menit kemudian kami mendapat peringatan di teleponnya dari banknya bahwa dia telah menerima monney di akunnya sehingga kami memeriksa saldo rekeningnya dan lihatlah 300 juta kepadanya sebagai pinjaman
    Segera saya berteriak di depan umum sambil menangis dan pada saat itu yang bisa saya pikirkan adalah jika saya dengan jumlah seperti itu, masalah saya berakhir, jadi kami pulang ke rumah saya tidak memberi tahu suami saya, dari 1 juta dia memberi saya saya membeli beberapa bahan makanan di rumah dan berlangganan dan tetangga saya dan saya meminta pinjaman kepada perusahaan karena dia memberi saya pedoman sehingga kami mengikuti prosesnya karena prosesnya sama sehingga setelah semua prosesnya, rekan-rekan saya diberi pinjaman oleh saya
    ONE BILLION RISING FUND (onebillionrisingfund@gmail.com)
    BBM: D8E814FC

    Anda juga bisa mendaftar sekarang dan menyelesaikan masalah keuangan Anda
    Saya berbagi cerita ini karena saya tahu bahwa begitu banyak orang di luar sana memerlukan bantuan keuangan dan perusahaan akan membantu Anda
    Gmail saya adalah

    Ratu Efendi Lisa
    efendiqueenlisa@gmail.com

    ReplyDelete
  21. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  22. klau loan dah lulus tapi belum sign ape2 lagi ade masalah ke klau nak mohon loan lain??

    ReplyDelete

Post a Comment

JEMPUT KE WEBSITE RASMI SAYA UNTUK MAKLUMAT UPDATED.


https://www.ispeedautomotive.com


Salam dan selamat sejahtera.


Terlebih dahulu saya memperkenalkan diri saya. Saya Azeri Azaman.


Apa beza saya dengan Sales Advisor di luar sana?


1. Pinjaman kenderaan


Kepakaran saya ialah di bahagian pinjaman kereta kerana sebelum ini saya berkhidmat di bank sebagai senior officer. Saya sudah menerima beribu-ribu kes untuk di proses sepanjang perkhidmatan saya. Ada beza di antara orang yang mengaku pakar dan orang yang hari-hari proses loan. Diharapkan pengetahuan saya serba sikit di bahagian pinjaman kereta ini akan melancarkan dan memudahkan loan anda.


2. Networking


Saya ada hubungan yang baik dengan banker-banker lain sebabnya semua tu kawan-kawan saya. Saya juga mempunyai hubungan yang baik dengan dealer-dealer model kereta lain di kawasan lembah klang dan selangor.


3. Pembelian kereta secara online


Saya ada reputasi yang baik di dalam penjualan kereta secara atas talian ataupun online dan perkhidmatan online saya dipercayai sejak tahun 2013 lagi.


4. Free Professional Consultant


Saya boleh memberikan nasihat bagaimana untuk memperbaiki dan menyelesaikan masalah anda. Saya juga bersedia memberi tunjuk ajar persediaan sebelum dan semasa anda membeli kereta.


5. Free Gift


Bagi saya, urusan loan itu lebih penting. Jika lulus, free gift yang berbaloi akan diberikan kepada anda.


6. Tiada booking fee, advance fee


Tiada cas di kenakan jika sekadar hendak mencuba masuk loan. Selepas loan lulus dan untuk booking kereta sahaja booking fee akan di cas.


7. Perkhidmatan seluruh Malaysia


Kalau ada dari negeri lain selain Selangor dan Kuala Lumpur yang berminat untuk mendapatkan khidmat saya, tiada halangan. Kereta akan dihantar ke rumah anda. Cuma bank yang boleh masuk loan sedikit terhad.



Boleh contact assistant saya En Khairil untuk menyemak kelayakan loan kereta anda. Klik link ini https://ispeed.wasap.my/

Untuk maklumat lanjut boleh ke website baru saya https://www.ispeedautomotive.com

Jika anda sudah bersedia, klik Begin Your Purchasing Journey di side bar menu!

Sebahagian client En Azeri

Sebahagian client En Azeri
Klik gambar untuk membaca review
Silakan klik pada side bar menu di bahagian kiri atas untuk melihat keseluruhan kandungan website.

Sila klik pada Home untuk kembali ke halaman utama dan melihat kembali side bar menu.

SILA KE WEBSITE RASMI SAYA

https://www.ispeedautomotive.com

Boleh contact assistant saya untuk menyemak kelayakan loan kereta anda. Klik link ini https://ispeed.wasap.my/

Untuk maklumat lanjut boleh ke website baru saya https://www.ispeedautomotive.com